بهترین و اصلی ترین وسیله در آشپزخانه اجاق گاز است و آشپزخانه یعنی محل پخت غذا، غذا هم به وسیله گاز پخته می شود، پس عنصر اصلی هر آشپزخانه ها اجاق گاز است. بنابراین برای خرید اجاق گاز باید بیش از دیگر وسایل آشپزخانه دقت و توجه به خرج داد.

امروزه با پیشرفت علم و فناوری اجاق گاز دیگر به سبک ساده قدیم نمی باشد. مدل های آن جدید و به روز شده اند. مهم ترین دلیل برای انتخاب یک اجاق گاز خوب و باکیفیت استفاده زیاد از این وسیله است و به همین دلیل باید دقت نظر زیادی در موقع خرید این محصول داشته باشید. در انتخاب اجاق گاز باید در درجه اول به کیفیت محصول توجه شود و در وهله ی دوم به بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید و مقدار فضایی که در آشپزخانه شما به خود اختصاص می دهد. این ها از مواردی هستند که در هنگام خرید باید به آن ها توجه نمایید.

در بازار لوازم خانگی اجاق گازها از تنوع زیادی برخوردارند و جای شکل های مستطیلی را اشکال هندسی دیگر نظیر دایره و نیم دایره و چند ضلعی گرفته اند. در این بخش از مطلب شما را با ویژگی های جدیدترین مدل اجاق گاز ها آشنا می کنیم و نکاتی را که به شما در هنگام خرید یک اجاق گاز با کیفیت می تواند کمک کند را آموزش می دهیم.

جدیدترین مدل های اجاق گاز

اجاق گاز توکار

این نوع از اجاق گازها بر روی صفحه کابینت نصب می شوند و همانند مدل های پیشین خود نیستند و فضای کمتری را اشغال می کنند. معمولاً اجاق های توکار گازی هستند اما در کنار این ها چند برند خارجی اقدام به تولید اجاق های برقی کرده اند که دارای صفحه های زیبای لمسی هستند. یکی از این برندها فرامکو می باشد که ساخت شرکت ترکیه می باشد. نمونه ی داخلی آن که قیمت آن بسیار به صرفه تر می باشد ساخت شرکت تایسز است که قطعات به کار رفته در اجاق گازهای این برند تماماً ایتالیایی می باشند و جنس استیل آن ها مرغوب و ضد خش می باشد.

همچنین اجاق گازهای صفحه ای با رویه ی شیشه و شیشه ی آینه ای نیز تولید می کنند. تعداد شعله های اجاق های گازی توکار بین 1 تا 6 شعله است. در مبحث فضایی که این اجاق گازها در آشپزخانه اشغال می کنند باید بگوییم این اجاق گازها هم ظاهر زیبا و شیکی دارند و هم جمع وجور هستند و فضای کمتری را نسبت به اجاق گازهای مبله اشغال می کنند. کارایی و کیفیت این نوع از اجاق گازها با مدل دیگر آن یعنی اجاق گاز مبله تفاوت چندانی ندارد. پرفروش ترین مدل این اجاق های توکار 4 و 5 شعله ی آن است. اجاق های تولید ایران و تولید داخل کشورمان از کیفیت بالایی برخوردارند و تنوع محصول زیادی نیز دارند.

تولیدات داخلی، خدمات پس از فروش هم دارند و در صورت بروز هر گونه نقصان و مشکل به مشتریان خدمت رسانی می کنند. همچنین هر موقع که نیاز به سرویس کاری قطعات باشد در محل حاضر می شوند و از این حیث در رقابت با برند های خارجی پیروز می شوند. همچنین اجاق های تولید داخل سازگاری بیشتری با سیستم گاز شهری دارند.

خرید جدیدترین مدل اجاق گاز | تایسز

جدیدترین مدل اجاق گاز رومیزی

اجاق گازهای رومیزی کارایی و امکانات شان از سایر اجاق گازها پایین تر است و قیمت شان هم به طبع ارزان تر است و به راحتی جابه جا می شوند؛ اما تعداد شعله های آن ها کم است و زیبایی و امکانات گازهای توکار نسبت به این مدل بیشتر است. این مدل اجاق برای مکان های اداری که پخت غذای کمتری دارند مناسب است؛ اما برای خانه و داخل آشپزخانه خود بهتر است از مدل های اجاق گاز توکار استفاده کنید. برند های تایسز و اخوان جدید ترین نوع از این مدل اجاق گاز را وارد بازار کرده اند.

جدید ترین مدل اجاق گاز برقی

این اجاق گازها ظاهری شیک دارند و با برق کار می کنند و مثل دیگر اجاق ها که پیچ های معمولی دارند نیستند. این اجاق ها دارای صفحه های لمسی و دیجیتال هستند. از نظر نشت گاز ایمنی این اجاق گازها نسبت به اجاق گازهای دیگر بیشتر است. تایمی که برای پختن غذا در نظر می گیرید خیلی کم است به علت این که اجاق شما به جای گاز پروپان با نیروی برق کار می کند و دارای قدرت بسیار بالایی می باشد ولی درکنار این ها مصرف برق زیادی هم دارد؛ و هنگامی که برق می رود دیگر قابل استفاده نمی باشد.

اجاق گاز ایستاده

این نوع از اجاق گازها دارای فر هستند و در نوع خود همیشه بهترین بوده اند اما در دهه های گذشته به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ظهور مدل های جدید صفحه ای، این نوع از اجاق گازهای ایستاده جای خود را به مدل های تو کار داده اند.

اطلاعاتی در مورد جنس اجاق گازها قبل از خرید

استیل بخرم یا شیشه ای؟

گازهای صفحه ای به دو دسته تقسیم می شوند: گازی و برقی. بر اساس جنس صفحه اجاق گازها شامل استیل، شیشه ای، سرامیکی و یا ترکیبی هستند.

مطالب مرتبط : مراحل نصب اجاق گاز

اجاق گازهای استیل

این نوع از اجاق گازها طرفداران بیشتری نسبت به دیگر نوع اجاق ها دارند. به دلیل زیبایی و مقاومتی که دارند مواد غذایی روی سطح این اجاق ها نمی چسبد و به راحتی تمیز می شوند. ساده و آجدار مدل های دیگر این اجاق ها هستند. مدل های ساده این اجاق ها خط وخش زیادی برمی دارند و سطح رویه آن ها براق و صیقلی است. اگر خواهان این هستید که در طول زمان سطح گاز شما بدون خط و خش باقی بماند می توانید مدل آجدار آن را خریداری کنید ولی نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پاک کردن این نوع از اجاق گازها سخت تر است و با گذشت زمان حالت چرک مرده به خود می گیرد.

اجاق گازها با صفحه سرامیکی

این دسته از اجاق ها با صفحه سرامیکی در برابر حرارت مقاوم هستند و اگر بر روی صفحه آن ها آب سرد بریزید ترک برنخواهند داشت و به راحتی تمیز می شوند و رد چربی و کثیفی بر روی صفحه گاز مشخص نیست. همچنین در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. برخی از این مدل ها ترکیبی هستند. یعنی سرامیک و شیشه با هم ادغام شده اند.

لیست جدیدترین مدل اجاق گاز صفحه ای

  • لتو
  • اخوان
  • ایلیا استیل
  • استیل البرز
  • تی اند دی
  • فرامکو

لیست جدیدترین مدل های فرهای توکار

  • تایسز
  • اخوان
  • استیل البرز
  • آروما
  • کن و …

این موضوع که شما مایل به خرید کدام یک از این برندها می باشید تا حد زیادی به فضای آشپزخانه و قدرت خرید شما دارد. همچنین باید دید که شما یک آشپز حرفه ای هستید و عمده ی کارتان با اجاق گاز است یا خیر.

برند تایسز با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و با امکان دادن به شما از بابت سفارش اجاق گازهای دلخواه تان طلایه دار صنعت اجاق گاز می باشد.