در این مطلب قصد داریم به شما در خرید اجاق گاز فردار موجود در بازار با برندهای مختلف کمک کنیم تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

ویژگی های یک اجاق گاز فردار کدامند؟

از بین طرح ها و برندهای مختلف و متنوع کدام را انتخاب کنم؟ چه مقدار برای خرید اجاق گاز هزینه کنم؟ این مطلب به شما کمک می کند تا هم بتوانید خرید بهتری داشته باشید هم نیازی به چرخیدن و گشتن در بین انواع مدل های متنوع نیست.

اصلی ترین وسیله داخل هر آشپزخانه، اجاق گاز آن است؛ و آشپزخانه با وجود اجاق گاز معنا پیدا می کند. هزینه ای که به خرید اجاق گاز اختصاص می دهید تا چه اندازه مهم است؟ ابتدایی ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید هزینه ای است که برای خرید اجاق گاز فردار در نظر گرفته اید. با فهمیدن این موضوع بسیاری از انتخاب های پیش رویتان کنار می رود و به این صورت از بین موارد انتخابی شما آن هایی که با بودجه اختصاص داده شده شما در خرید اجاق گاز هماهنگ است می توانید اجاق گاز دلخواه تان را خریداری نمائید. اگر مایل به خرید اجاق گاز فردار هستید دارا بودن ویژگی هایی از قبیل جوجه گردان، سیستم سلف کلینر یا شست و شوی خودکار، دارا بودن ترموکوپل و جنس گاز چقدر برایتان مهم است؟ این موارد همگی باعث افزایش قیمت اجاق گاز می شود.

کدام اجاق گاز فردار برای مصارف خانواده ها مناسب تر است؟

توجه به این مسئله که شما جزء خانواده پرجمعیت هستید یا کم جمعیت یا متوسط می تواند کمک شایانی به شما در هنگام خرید بکند معمولا اجاق گازهایی که دارای ۵ یا 6 شعله هستند مناسب خانواده های پرجمعیت؛ و اجاق گازهای دارای ۴ شعله مناسب خانواده های کم جمعیت یا متوسط می باشند. البته در کنار توجه به تعداد شعله ها، ظرفیت فر را هم باید درنظر گرفت تا بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

طرح اجاق گاز فردار

مورد دیگری که باید بعد از انتخاب تعداد شعله ها در اجاق گاز به آن توجه کرد طرح و شکل اجاق گاز است. اجاق گاز صفحه ای دارای بیشترین تنوع در طرح و رنگ هستند شما می توانید با توجه به شکل و اندازه آشپزخانه خود از سر شعله هایی با طرح های هندسی و مربعی و ردیفی استفاده کنید. این نوع از طرح های اجاق گاز توانسته اند به بهترین نحو زیبایی چشم گیری را به آشپزخانه شما بدهند.

نوع فر در اجاق گاز

از بین مدل های جدید فر موجود در بازار می توان به فرهای خود شور یا سلف کلینر اشاره کرد. این نوع از فرها با این که حجم کمتری را در بین دیگر فرها دارند ولی بعد از هر بار استفاده نیازی به تمیز کردن ندارند. بهتر است که در حین خرید اجاق گاز فردار آن هایی را انتخاب و خریداری کنید که دارای درب شیشه ای هستند چون هم راحت شسته و تمیز می شوند و هم در زمان طبخ، می توانید شاهد پخت غذا باشید.

با پیشرفت علم و ساخت اجاق گازهای هوشمند کار بشر سهولت پیدا کرده است. به تازگی اجاق گازهایی روانه بازار شده است که دارای سیستم هوشمند هستند و می توانید غذای خود را برای پخت روی شعله گذاشته و بدون نگرانی و استرس به سراغ دیگر کارهای تان بروید. این اجاق گازها هوشمند و دارای قابلیت برنامه ریزی هستند. بر این اساس، طبق برنامه ای که به اجاق گاز فردار می دهید در زمان مشخصی گاز خاموش می شود.

بعد از تمام مسائلی که گفته شد، ایمنی اجاق گاز مهم ترین مسئله ای است که باید به آن توجه کرد. در مقایسه با اجاق گازهای ساده که قیمت آن ها کمتر است، اجاق گازهای دارای ترموکوپل و فندک قیمت بیشتری دارند. اجاق گازهای دارای این ویژگی -یعنی ترموکوپل- امنیت بیشتری دارند؛ به دلیل این که وقتی شعله گاز خاموش می شود اجاق گاز به صورت خودکار نیز خاموش شده و جلوی حوادث غیر قابل پیش بینی را می گیرد.

خرید جدیدترین اجاق گاز فردار | تایسز

کمبود فر در اجاق گازهای صفحه ای را چگونه می توان جبران کرد؟

این مورد به سلیقه شما و ترکیب آشپزخانه تان بستگی دارد. اگر اجاق گاز آشپزخانه شما صفحه ای است در کنار آن به یک فر توکار هم نیاز دارید. در سال های متمادی گازهای صفحه ای طرفداران بیشتری پیدا کرده اند و دلیل آن هم کثرت جمعیت و تراکم بافت شهری، آن هم در شهرهای کلان و بزرگ است. همچنین متراژ آپارتمان ها کمتر شده و به همین خاطر افراد به دنبال حداکثر استفاده از متراژ پایین در خانه های کوچک خود هستند. لوازمی هم که برای خانه خود انتخاب می کنند گویای این مطلب است.

از طرح های اجاق گاز های صفحه ای که در بازار موجود هستند می توان به طرح مستطیلی اشاره کرد که شامل تمامی اجاق گازها می شود. شکل های هندسی دیگر در اجاق گازهای صفحه ای یا توکار قرار دارند که مانند آن را می بینیم. این نوع از اجاق گاز معمولا بر روی کابینت نصب می گردد و تعداد شعله های آن نیز بستگی به نظر افراد دارد. این نوع از اجاق گازها درکنار اجاق گازهای معمولی برای امنیت بیشتر دارای ترموکوپل هستند.

مورد دیگر جنس اجاق گازهای صفحه ای است. جنس این اجاق گازها شامل شیشه ای و سرامیکی، استیل و فلزی هستند که هرکدام مزایا و معایب و همچنین طرفداران خاص خود را دارند. جنس استیل آن نسبت به جنس شیشه ای مقاومت بیشتری دارد و جلوی ضربه را می گیرد و کثیفی و چربی های موجود، به سطح آن نمی چسبد؛ ولی تمیز کردن آن هم کمی مشکل است. جنس شیشه ای اجاق گاز سهولت بیشتری در پاک کردن سطح آن دارد و امکان خش برداشتن آن نسبت به جنس استیل کمتر است.

زیبایی این دسته از اجاق گازها نسبت به طرح استیل آن بیشتر است ولی مورد جدید تر آن یعنی فلزی، امروزه به دلیل زیبایی بیش از اندازه طرفداران بیشتری را به سمت خود جلب کرده است. جنس اجاق گازهای برند تایسز نیز از جنس استیل بگیر و نگیر تایوانی می باشد. سایر قطعات اجاق گازهای تایسز نیز از جنس ایتالیایی آن است که علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی هم دارد.

اجاق گاز فردار برقی بهتر است یا گازی؟

اجاق های فردار گازی دارای پیشینه ای قدیمی هستند و بسیاری تمایل شان به اجاق های گازی بیشتر از برقی است. ظاهر اجاق های گازی مطلوب و مورد پسند است و نمایی جالب به آشپزخانه شما می دهد. این نوع از اجاق ها با برق کار می کند و مجهز به صفحات لمسی هستند. اجاق های برقی ایمنی بیشتری نسبت به اجاق های گازی دارند.

جدیدترین اجاق گاز فردار تایسز

شرکت لوازم خانگی تایسز بهترین لوازم خانگی خود را به بازار عرضه می کند. این کمپانی در ایران فعالیت می کند. به تازگی کمپانی های دیگری مشابه همین برند را وارد بازار کرده اند ولی با قیمت پایین تر! ولی مطمئناً جای محصولات خودشان را نمی گیرد. این اجاق گاز دارای یک سیستم ایمنی است و مجهز به فندک الکتریکی است. اجاق گاز 5 شعله ی آن مناسب خانواده های پر جمعیت و متوسط است و صفحه ی آن هم از جنس استیل است و برای تمیز کردن آن مشکلی نخواهید داشت.

این اجاق گاز دارای یک فر جادار بسیار بزرگ است که هم در قسمت بالایی و هم در قسمت پایینی دارای شعله می باشد. حرارت گریل قرار گرفته در آن به وسیله سیستم حرارتی مرکزی تامین می شود. این اجاق گاز فردار از سیستم تمیز کردن خودکار برخوردار است و نیازی نیست که بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید.

جدیدترین اجاق گازهای فردار این برند دارای سرشعله های تولیدی شرکت ساباف ایتالیا هستند که منجر به عملکرد بهینه آن می شود که پخت و پز را برای شما راحت می کند. این کار با پخش گرما در سطحی وسیع نسبت به اجاق گازهایی که از این تکنولوژی بی بهره هستند انجام می پذیرد. تمامی قطعات استفاده شده در این اجاق گاز با پیچ به هم متصل شده اند و به همین دلیل در هنگام گرم و سرد شدن هیچ صدایی از آن نخواهید شنید.

مطالب مرتبط : علت روشن نماندن شعله ی فر اجاق گاز