برای این که بتوانیم بهترین انتخاب را در خرید گاز صفحه ای داشته باشیم، باید به دو عامل بیشتر از بقیه توجه کنیم:
1) کارایی 2) ایمنی

بهترین بودن به چه معناست؟

خرید گاز آشپزخانه برای کدبانوی منزل، اهمیت زیادی دارد. بیشتر خانم ها به دنبال اجاق گازی هستند که از نظر عملکرد و زیبایی، ایده آل باشد. از دیدگاه اکثر خریداران بهترین گاز، موردی است که این دو ویژگی را با هم داشته باشد. برای این که در خرید گاز صفحه ای، بیش از حد سلیقه ای عمل نکنید و بعد از مدت کوتاهی دچار پشیمانی نشوید، در این مقاله توضیح می دهیم که بهترین گاز صفحه ای، چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتوان آن را بهترین نامید؛ چه از نظر عملکرد و چه از نظر ظاهر.

در این جا، چند ویژگی را ذکر می کنیم تا خریداران بتوانند تفاوت بین بهترین گاز صفحه ای را با انواع دیگر تشخیص دهند:

  • ایمنی

یکی از مشخصه هایی که بهترین گاز صفحه ای باید دارا باشد، ایمن بودن گاز است. البته تمام اجاق ها باید این فاکتور را داشته باشند، زیرا در غیر این صورت اجازه ی تولید انبوه داده نمی شود؛ ولی هر چه یک اجاق، در سطح بالاتری از ایمنی قرار داشته باشد، بهتر است. بنابراین در خرید یک اجاق، اولین اولویت باید ایمنی آن باشد تا حادثه ی غیر قابل جبرانی پیش نیاید.

  • عملکرد

بهترین گاز صفحه ای، باید از نظر کارایی در بالاترین سطح ممکن باشد. برای مثال، در برخی از مدل های گاز صفحه ای، برنامه هایی وجود دارد که در کنار تنظیم دما، می توان آن را به صورت دستی تنظیم کرد و برای پخت برخی از غذاها از برنامه ی پیش فرض استفاده کرد. مسلما این گاز بهتر از نمونه ای است که فقط قابلیت تنظیم دما دارد.

  • ساختار و طراحی گاز صفحه ای

نوع طراحی گاز عملا بر نحوه ی استفاده از آن تاثیر می گذارد. برای مثال، شما هنگام خرید، یک گاز با بیشترین تعداد شعله را انتخاب می کنید ولی موقع استفاده، همه ی شعله ها کارایی ندارند. بنابراین باید گفت که بهترین گاز صفحه ای، اجاق گازی است که امکان استفاده از تمام قابلیت های آن وجود داشته باشد. در بهترین مدل گاز صفحه ای، شعله ها با رعایت فاصله ی استاندارد از یک دیگر قرار گرفته اند تا بتوان از تمامی شعله ها به صورت همزمان استفاده کرد. همچنین جنس شعله ها و صفحه ی گاز، به شکلی است که در برابر حرارت آسیب نبینند.

  • تنوع در مدل اجاق گاز

تنوع اجاق گاز شامل رنگ، جنس بدنه، طراحی ظاهری و … می باشد. بهترین اجاق گاز صفحه ای باید به گونه ای باشد که تمام نیاز ها و سلایق خریداران را پاسخگو باشد. برند های تولید کننده ی گاز صفحه ای، باید در تنوع محصولات خود بکوشند تا قدرت انتخاب خریداران بالا برود. برخی از مشتریان، به دنبال اجاق گاز شیشه ای، برخی به دنبال اجاق گاز استیل و برخی نیز به دنبال نوع گرانیتی هستند که هر کدام در نوع خود، زیبایی و جذابیت خاص خود را دارا  می باشند.

گاز صفحه ای برقی یا گازی؟

گازهای صفحه ای در بازار، در دو مدل برقی و گازی موجود می باشند؛ و این شما هستید که با توجه به نوع نیازتان انتخاب می کنید که به سراغ کدام یک بروید.

اجاق گاز صفحه ای برقی

اجاق گازهای صفحه ای برقی برای تولید حرارت و عمل پخت و پز، از برق استفاده می کنند و در دو جنس گرانیتی و استیل، در بازار موجود می باشند. مصرف انرژی این گازها A می باشد و معمولا در مناطقی از ایران استفاده می شود که امکان استفاده از اجاق گاز وجود ندارد؛ مثل سکو های نفتی.

اجاق گاز صفحه ای با سوخت گاز

اجاق گازهای صفحه ای گازی در ایران طرفداران زیاد تری نسبت به نوع برقی آن دارند؛ هم به دلیل ارزان تر بودن انرژی گاز نسبت به انرژی برق و هم در دسترس بودن آن. اجاق گازهای صفحه ای گازی، در سه جنس استیل، شیشه و تمام استیل در بازار موجود می باشد که بسته به نوع سلیقه ی مشتری و دکور آشپزخانه انتخاب می شود.

می توان گفت بهترین گاز صفحه ای، اجاق گازی است که کم ترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد و بهترین راندمان نیز از آن این محصول است.

خرید بهترین گاز صفحه ای | تایسز

امکان تمیز نمودن صفحه ی اجاق گاز

متاسفانه، جنس برخی از اجاق گازهای صفحه ای به گونه ای است که اگر مقداری غذا بر روی آن سرریز شود، لکه ای بر روی آن ایجاد می شود که حتی پس از تمیز کردن نیز، آثار آن لکه باقی می ماند یا در برخی از این اجاق گازها، لعاب گاز در اثر تمیز کردن از بین می رود. به طور کلی بهترین اجاق گاز صفحه ای، اجاق گازی است که هم به راحتی تمیز شود و هم جنس آن به گونه ای باشد که در اثر تمیز کردن دچار خراش، رنگ رفتگی و یا خوردگی نشود.

برخی از اجاق گازها، تمیز کننده ی مخصوص خود را دارند که در کاتالوگ آن ها ذکر شده که از چه مواد شوینده ای باید برای تمیز کردن آن ها استفاده کرد.

مطالعه بیشتر: نکات ایمنی هنگام نصب اجاق گاز