انتخاب و خرید بهترین مارک اجاق گاز، از بین هزاران برند و مدل موجود در بازار بسیار دشوار و وقت گیر است. در این مقاله، تمام نکاتی که برای انتخاب یک اجاق گاز خوب باید به آن توجه کنید را در اختیار شما قرار می دهیم. شاید با دانستن این نکات، نیازی به گشت و گذار های طولانی در بازار و سایت های مختلف نداشته باشید.

امروزه هیچ آشپزخانه ای را نمی توان بدون وجود اجاق گاز تصور کرد، چه بسا اجاق گاز ضروری ترین وسیله برای هر آشپزخانه ای است.

بهترین برندهای اجاق گاز در بازار ایران

در این جا، از تعدادی از بهترین برند های موجود در بازار نام می بریم و در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم. لیست این محصولات برتر در صنعت اجاق گاز به شرح زیر می باشد.

  • تایسز
  • بوش
  • برتینو
  • آروما
  • سینجر
  • هارد استون
  • مجیک
  • اسنوا
  • آریستون

نکاتی که باید در هنگام خرید بهترین مارک اجاق گاز ایرانی و خارجی به آن توجه کنیم

چه اندازه برای خرید یک اجاق گاز هزینه کنیم؟

برای خرید اجاق گاز، اولین نکته ای که مورد توجه قرار می گیرد میزان مبلغی است که خریدار اجاق گاز برای این کار در نظر گرفته است. با توجه به بودجه ای که مشتری برای این کار کنار گذاشته است، بسیاری از گزینه های پیش رویش حذف خواهد شد. بهترین اجاق گاز از لحاظ قیمت، اجاق گازی است که بدون فر باشد. هر چه قابلیت های یک اجاق گاز بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز بالاتر می رود.

قابلیت هایی چون جوجه گردان، سلف کلینر یا شستشوی خودکار، دارا بودن ترموکوپل، جنس گاز و ویژگی هایی از این قبیل می باشد.

چه اجاق گازی برای فضای آشپزخانه ی ما مناسب تر است؟

اجاق گازهایی با تعداد شعله های بیشتر، مثل پنج و شش شعله برای خانواده های پر جمعیت مناسب است؛ و اجاق گازهایی با تعداد شعله ی کمتر برای خانواده های کم جمعیت. صرف نظر از تعداد شعله ها، ظرفیت فر را نیز باید مد نظر قرار داد تا بتواند نیازهای خریدار را پاسخگو باشد.

انتخاب طرح و ظاهر اجاق گاز

علاوه بر قیمت، عامل بعدی در انتخاب بهترین مارک اجاق گاز ایرانی و خارجی طرح، رنگ و ظاهر اجاق گاز است. اجاق گازهای موجود در بازار، ازتنوع طرح و رنگ بالایی برخوردارند؛ به ویژه اجاق گازهای صفحه ای و… .

خریدار می تواند بر اساس دکور آشپزخانه ی خود، از اجاق هایی با شعله های مربعی، ردیفی و یا شعله هایی با طرح های هندسی منظم استفاده کند. این نوع ترکیب شعله ها اخیراً وارد بازار شده اند و به آشپزخانه نمایی مدرن و امروزی  می بخشند.

خرید بهترین مارک اجاق گاز | تایسز

نوع فر در اجاق گاز

نوع فر در اجاق گازها متفاوت است. جدید ترین مدل فر که وارد بازار شده است، فر گازهای سلف کلینر یا خود شور است.

این فر ها نسبت به مورد های مشابه ظرفیت کمتری دارند ولی پس از هر بار استفاده به صورت خودکار تمیز می شوند. برای انتخاب اجاق گازهای فردار و یا فرهای که به صورت مجزا در بازار تهیه می کنیم، بهتر است درب محفظه ی آن از جنس شیشه باشد؛ چرا که علاوه بر شستشوی راحت آن تمام مراحل پخت غذا را می توان از بیرون فر دنبال کرد.

اجاق گازهای دارای تایمر یا سیستم هوشمند

این نوع اجاق گازها که اخیراً وارد بازار شده اند، به کدبانوی منزل این امکان را می دهند، که غذای خود را بر روی شعله گذاشته و بدون نگرانی به فعالیت های بیرون منزل خود بپردازد. اجاق گازهای هوشمند، بر اساس برنامه ای که به آن ها می دهیم در زمان مشخصی خاموش می شوند.

ایمنی و استاندارد در اجاق گاز

در انتخاب یک اجاق گاز خوب، ایمنی و استاندارد بالا حرف اول را می زند، به خصوص اجاق های گازی.

ترموکوپل و فندک دو قطعه ای هستند که ایمنی هر اجاق گازی را تعیین می کنند. اجاق گازهای دارای فندک و ترموکوپل، نسبت به دیگر اجاق ها کمی گران ترند؛ چرا که وجود ترموکوپل باعث می شود تا هر بار شعله ی اجاق به هر دلیلی خاموش شود، جریان گاز نیز به طور خودکار قطع شود. بنابراین بهتر است علاوه بر قیمت و زیبایی، اجاق گازی را در برنامه ی خرید خود قرار دهیم که دارای نشان استاندارد و نیز خدمات پس از فروش باشد.

کدام یک بهتر است؟ اجاق گاز صفحه ای یا ایستاده؟

از نظر فیزیک ظاهری دو نوع اجاق گاز در بازار موجود است:

  1. اجاق گاز مبله
  2. اجاق گاز صفحه ای یا توکار

اجاق گاز مبله، همان اجاق گاز فردار هستند که قابل جا به جایی از آشپزخانه ای به آشپزخانه ی دیگر را دارا می باشد و به نسبت اندازه ی خود، فضای نسبتاً زیادی را در آشپزخانه اشغال می کنند. اجاق گازهای مبله، سابقه ی طولانی تری نسبت به رقیب خود دارند، اما اجاق گازهای صفحه ای یا توکار که اخیراً وارد بازار شده و نظر طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است، اولاً قابلیت جا به جایی نداشته و ثانیاً خریداران این اجاق گازها باید به دنبال خرید یک فر جداگانه نیز باشند.

با این که اجاق گازهای صفحه ای گران تر از اجاق گاز های معمولی هستند، ولی به دلیل فضای بسیار کمی که در آشپزخانه اشغال می کنند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این نوع از اجاق گازها در طرح های مختلفی در بازار موجود است. علاوه بر طرح های مستطیلی که در تمام گازها آن ها را می بینیم، اجاق هایی با اشکال هندسی دیگر نیز در این بین به چشم می خورند؛ با تعداد شعله های متفاوت و متناسب با شکل ظاهری آشپزخانه.

اجاق گازهای صفحه ای نیز مانند اجاق های پیشرفته مجهز به فندک و ترموکوپل برای ایمنی بیشتر هستند.

جنس صفحه در اجاق گازهای صفحه ای

این اجاق ها، در سه جنس صفحه ی استیل، شیشه و سرامیک در بازار موجود هستند که جنس صفحه ی استیل آن به دلیل زیبایی طرفداران بیشتری دارد و البته علاه بر زیبایی، مزیت دیگر آن این است که غذاهای ریخته شده روی آن به راحتی تمیز می شود. البته یک ایراد بزرگ آن امکان خط و خش افتادن بر روی صفحه ی استیل نسبتاً زیاد است که می توان از جنس شیشه ای و سرامیکی آن بهره برد.

کدام یک بهتر است؟ اجاق گازهای برقی یا گازی؟

اکثر خریداران، اجاق های گازی را به اجاق گازهای برقی ترجیح می دهند اما بد نیست در این جا توضیح مختصری در مورد امکانات و ویژگی های اجاق های برقی نیز داشته باشیم. اجاق های برقی علاوه بر ظاهر زیبا و مدرن خود نسبت به اجاق های گازی، از ایمنی بیشتری برخوردارند و عموماً مجهز به صفحات لمسی می باشند. البته اگر قصد انتخاب این نوع از جاق گاز را دارید، بهتر است خود را برای هزینه های بالای قبض برق منزل آماده کنید!

بهترین مارک اجاق گاز ایرانی و خارجی در بازار ایران

در سال های اخیر، برند های اجاق ایرانی به خوبی توانسته اند با برند های خارجی رقابت کنند. تا جایی که حتی بتوان از نظر کیفیت آن ها را در یک رتبه قرار داد. برند های اجاق ایرانی، علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می باشند. علاوه بر آن، مزیت دیگر اجاق گازهای ایرانی نسبت به نمونه ی خارجی آنها این است که اگر قطعه ای از آنها دچار مشکل شود، می توانید هر زمانی که بخواهید آن قطعه را به راحتی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: علت کم بودن شعله اجاق گاز

از جمله کارخانجات تولید اجاق گاز با کیفیت ایرانی، می توان به اجاق گازهای تایسز، اخوان، استیل البرز، داتیس، تابان و رز گاز اشاره کرد. با تمام این تفاسیر، بسیاری از خریداران ترجیح می دهند که از برند های خارجی استفاده کنند. از جمله محصولات با کیفیت خارجی، می توان به اجاق گازهای بوش، سامسونگ، مکث و مجیک اشاره کرد؛ که این برند ها نمایندگان فروش و تعمیر فعالی را در تمام نقاط ایران برای ارائه ی خدمات دارند.

در این مقاله، فهرستی از برترین اجاق گازهای موجود در بازار ایران را با توجه به محبوبیت آن ها آورده ایم.

1. اجاق گاز تایسز

یکی از بهترین مارک های اجاق گاز ایرانی، اجاق تایسز تولید شرکت مهیارالبرز است. تعداد سر شعله های این اجاق متنوع بوده و برای خانواده هایی با جمعیت کم، متوسط و بالا مناسب سازی شده است. جنس رویه ی گاز از استیل ضد زنگ و ضد خش و درب محفظه ی فر از شیشه ی دو جداره می باشد که امکان شستشوی آن را به راحتی فراهم می آورد. این اجاق گاز دارای استاندارد های جهانی است و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

تایسز در اجاق گاز فردار و اجاق گاز صفحه ای خود از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و از قطعات ایتالیایی و ترک شامل:

  • موتور فن
  • فن بلوور
  • تایمر
  • موتور جوجه گردان
  • و المنت استفاده می کند.
خرید بهترین مارک اجاق گاز | تایسز

2. اجاق گاز بوش

اولین و بهترین مارک اجاق گاز در ایران و حتی شاید در بازار جهانی، از کمپانی بوش آلمان است. بوش یکی از پر طرفدارترین برند ها در بازار لوازم خانگی دنیا به شمار می رود. اجاق گاز بوش دارای مدل های متنوعی است که هر کدام از آن ها دارای سیستم ایمنی و فندک الکتریکی می باشند. جنس صفحه ی رویی این اجاق، از استیل مرغوب و با کیفیت بوده که به راحتی تمیز می شود. تعداد شعله ها در این اجاق 5 عدد می باشد که برای یک خانواده با جمعیت متوسط مناسب است. محفظه ی فر این اجاق، بسیار بزرگ و جادار بوده، دارای دو شعله در قسمت بالایی و پایینی است. این اجاق مجهز به سیستم سلف کلینر یا تمیز کننده ی خودکار است که شما را از شر تمیز کردن بعد از هر بار استفاده از فر نجات می دهد.

نقاط قوت اجاق گاز برند بوش عبارتست از:

  • طراحی عالی
  • کیفیت ساخت بالا
  • شستشوی خودکار
  • درب شیشه ای دو جداره ی محفظه ی فر

3. اجاق گاز برتینو، مدل کارینو

یکی دیگر از برند های مطرح لوازم خانگی در دنیا، برند برتینو است. کمپانی این برند در کشور ایتالیا است. یکی از محصولات این برند که وارد بازار ایران شده، اجاق گاز کارینو می باشد که رتبه ی دوم بعد از اجاق گاز بوش را به خود اختصاص داده است. سر شعله های این اجاق، محصول شرکت ساباف ایتالیا است. کارایی بالای این سر شعله ها، باعث می شود زمان پخت غذا کوتاه تر شود.

در ساخت محفظه ی فر این اجاق، از نقاط جوش استفاده نشده است و قطعات آن توسط 248 پیچ به هم اتصال پیدا کرده اند. به همین علت، در هنگام گرم و سرد شدن محفظه ی فر هیچ صدایی از آن شنیده نمی شود که نشانگر مهندسی و طراحی دقیق این اجاق گاز است. این اجاق گاز، فضایی در ابعاد عرض 60 سانتی متر، ارتفاع 90 سانتی متر و 60 سانتی متر عمق از فضای آشپزخانه را اشغال می کند و با داشتن 5 شعله برای خانواده هایی با جمعیت بالا مناسب است.

نقاط قوت برند اجاق گاز برتینو

  • شبکه ی چدن با طراحی منحصر به فرد و رگال چدنی مخصوص ظرف های بزرگ
  • سر شعله ی ساباف، یک طراحی منحصر به فرد از کشور ایتالیا

4. اجاق گاز سینجر

این اجاق که جزء برترین اجاق گازهای ایرانی است، در رتبه ی سوم این لیست قرار گرفته است. اجاق گاز سینجر دارای سر شعله های متنوعی است که هر کدام برای خانواده های با جمعیت هایی متفاوت کاربرد دارد. جنس سر شعله ها و رگال، از چدن مرغوب ساخته شده است. این اجاق گاز مجهز به فندک اتوماتیک و ترموکوپل است. وجود ترموکوپل خود باعث افزایش سطح ایمنی این اجاق می شود. درب محفظه ی فر از جنس شیشه بوده که هم تمیز کردن آن راحت است و هم بدون باز کردن درب، می توان مراحل پخت غذا را از بیرون دنبال کرد.

5. اجاق گاز هارد استون

این اجاق گاز نیز، همچون دیگر اجاق گازها دارای تعداد شعله های متفاوتی است که انتخاب را برای خانواده ها راحت و آسان کرده است. 5 شعله ی آن مناسب برای خانواده های پر جمعیت و متوسط می باشد. محفظه ی تعبیه شده برای فر این اجاق دارای ظرفیت بسیار بالایی است که به راحتی می توان ظروف بزرگ را در داخل آن قرار داد. درب محفظه ی فر از جنس شیشه ی دو جداره ی نشکن می باشد. از دیگر خصوصیات این اجاق می توان به داشتن:

  • ترموکوپل
  • فندک فر
  • فندک اتوماتیک شعله ها
  • و تایمر اشاره کرد که آشپزی را برای کدبانوی خانه دلپذیر می کند.

6. اجاق گاز مجیک

پنجمین اجاق گازی که می توانیم در لیست بهترین های بازار ایران قرار دهیم، اجاق گاز مجیک ساخت شرکت مجیک کره جنوبی است. این کمپانی، نمایندگانی را در سطح کشور برای فروش و خدمات پس از فروش دایر کرده است. از خصوصیات این اجاق، داشتن فندک اتوماتیک است که بلافاصله بعد از باز کردن شیر گاز، فندک عمل کرده و شعله روشن می شود. تعداد شعله های این اجاق 4 به بالا بوده و خانواده هایی با جمعیت متفاوت را از خود راضی نگه می دارد.

از دیگر ویژگی های این اجاق، داشتن ترموکوپل است. جنس صفحه ی این اجاق از لعاب بوده و به راحتی تمیز می شود. محفظه ی فر این اجاق نیز دارای سیستم سلف کلینر است. اججاق گاز مجیک دارای ظاهر ساده ای است و خود را با تمام آشپزخانه ها سازگار می کند.

بیشتر بخوانید: علت زرد سوختن شعله ی اجاق گاز چیست؟

7. اجاق گاز اسنوا

اجاق گاز اسنوا در ایران با وجه تمایز شعله ی زمان دار نسبت به دیگر اجاق گازها شناخته می شود. این مشخصه، به شما این امکان را می دهد که به اجاق برنامه دهید تا در زمان مشخصی به طور اتوماتیک خاموش شود. جنس رویه و بدنه ی این اجاق از لعاب بوده و درب نصب شده بر روی محفظه ی فر آن از شیشه بوده که به راحتی قابل تمیز کردن و شستشو می باشد. این اجاق دارای:

  • جوجه گردان
  • ترموکوپل
  • گریل
  • شعله پخش کن
  • تایمر
  • و شعله ی بالا و پایین فر می باشد.

8. اجاق گاز صفحه ای آریستون

کمپانی این برند در کشور ایتالیا است و محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. جنس بدنه و صفحه ی رویی این اجاق گاز از استیل ضد زنگ و ضد خش بوده که به راحتی نیز تمیز می شود. از مشخصه های بارز این اجاق می توان به داشتن:

  • ترموکوپل
  • فندک اتوماتیک
  • شعله پخش کن

اشاره کرد. تعداد شعله ها در این اجاق، 5 عدد می باشد.

تمامی موارد گفته شده پس از مطالعات و تحقیق های بسیار جمع آوری شده اند و گلچینی از بهترین ها در بازار ایران و دنیای اینترنت می باشند.