همان طور که از اسمش پیداست این مدل اجاق گازها دارای صفحه شیشه ای هستند که قابل شکستن نیست و در برابر حرارت زیاد، مقاوم است. اگر می خواهید اثر لکه و چربی بر روی آن ها نماند، بعد از هر بار پخت غذا آن را تمیز کنید. شیشه های این اجاق گازها با ریختن آب سرد ترک برنمی دارند و به راحتی نیز تمیز می شوند؛  همچنین اجاق گاز مدل شیشه ای ظاهر زیبایی هم دارد.

برای خرید اجاق گاز صفحه ای شیشه ای به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

ضخامت این مدل اجاق ها بین 5 تا 6 سانتی متر است و رده انرژی A را به خود اختصاص می دهند. این اجاق گازها کم مصرف هستند اما در کنار خرید این اجاق گازها باید به دنبال خرید فر توکار هم باشید.

تعداد شعله ها رابطه مستقیم با تعداد افراد خانوار دارند. برای انتخاب تعداد شعله های اجاق گاز علاوه بر درنظر داشتن متراژ آشپزخانه تعداد افراد خانواده را نیز در نظر بگیرید. مهم ترین انتخابی که خانواده های پرجمعیت می توانند داشته باشند انتخاب اجاق گاز بین 5 تا 6 شعله است. شعله های 4 و 5 مناسب خانواده های کم جمعیت است.

ایمنی اجاق گاز صفحه ای یا رومیزی را هم در نظر بگیرید؛

اجاق گازهایی مدل شیشه ای که دارای فندک و ترموکوپل هستند، ایمنی بیشتری هم دارند. وقتی شعله به هر علت خاموش می شود همزمان ترموکوپل نیز خاموش می شود و این ها همه سبب قطع جریان گاز می شود.

مطالب مرتبط : اجاق گاز صفحه ای یا توکار

نکاتی که حتما باید در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای شیشه ای به آن توجه کنید؛

انتخاب اجاق گاز دارای استاندارد اصلی ترین و مهم ترین شاخص در خرید یک اجاق گاز خوب دارا بودن نشان استاندارد کیفیت کالاست. پس مهم ترین چیز در خرید اجاق گاز

1- توجه به نشان استاندارد

2- مارک تجاری معتبر

3- خدمات پس ازفروش کالا

انتخاب اجاق گاز با کیفیت

در بین وسایل داخل آشپزخانه اجاق گاز از وسیله هایی است که در طول روز بیشترین استفاده را از آن می کنید؛ پس باید یک خرید مطمئن داشته باشید و حتما از بین برند های معتبر که صاحب امتیاز و کیفیت هستند، انتخاب کنید. نتیجه این امر، این است که دائما پول تعمیرات نمی دهید. نصب و راه اندازی اجاق گاز را به نمایندگی خود شرکت تولید کننده بسپارید تا از گارانتی محصول خود بتوانید استفاده کنید.

اجاق گاز برقی و میزان مصرف آن

مصرف برق اجاق های برقی نسبت به گازی بیشتر است و متحمل هزینه های بالای برق منزل خود می شوید.