اجاق گاز های برقی دسته ای از اجاق گازها هستند، که با نیروی برق کار می کنند. میزان گرمای حاصل از پخت برقی با پارامتر وات اندازه گیری می شود. خروجی هر اجاق گاز برقی با سای اجاق های برقی دیگر و همچنین مشعل تا مشعل متغیر است، اما خروجی گرمای لازم برای پخت غذا، به طور کلی در بازه ای بین 1200 وات برای گرمای کم در یک مشعل کوچک و 3،800 وات برای گرمای زیاد روی یک مشعل بزرگ قرار می گیرد. انواع مختلف اجاق گاز برقی وجود دارد که می توانید آن ها را انتخاب کنید:

اجاق گاز برقی سرامیکی و شیشه ای:

این اجاق گازها، از سرامیک و شیشه ساخته شده اند. واحدهای گرمایشی در زیر صفحه اجاق ساخته شده اند و یک سنسور داخلی دارد که به شما امکان می دهد تا زمانی که هنوز مشعل داغ است، از لمس کردن سطح اجاق برقی بپرهیزید. این موضوع، در مورد سطوح پخت و پز برقی بسیار مهم است. زیرا در صورت کم بودن حرارت، مشعل کاملا قرمز نمی شود. به خاطر داشته باشید که این نوع از cooktop مستعد خراشیدن است و هنگام استفاده از سایر وسایل آشپزخانه برای استفاده در سطح آن باید مراقب بود. (کتابچه راهنمای دستگاه به شما این امکان را می دهد تا از چه مواردی برای تمیز نمودن آن استفاده کنید).

ترموکوپل برقی:

این مشعل ها برق موجود در کوپل را به گرما تبدیل می کنند. این مشعل ها دارای حسگرهای ترموستاتی هستند که هنگام روشن شدن مشعل به شما اطلاع می دهند؛ اما لزوماً هنوز گرم نیستند. اجاق گازهای کوپل برقی به علت توزیع ناهموار کوپل و به دلیل پخت و پز ناهموار بدنام هستند. به طور خلاصه، نگه داشتن سیم پیچ کاملاً دشوار است، که می تواند تمام مواد غذایی را در ماهیتابه به یک طرف بکشاند.

خرید اجاق گاز برقی | تایسز

پخت و پزهای القایی:

مشعل های القایی، برای پخت و پز غذای شما، از گرمای ایجاد شده که توسط انرژی الکترومغناطیسی ایجاد می شود، استفاده می کنند. در زیر سطح اجاق برقی، یک پکیج القایی یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. وقتی یک قطعه از وسایل آشپزی حاوی آهن را در بالای آن عنصر مغناطیسی قرار می دهید، باعث لرزش و کشش به سمت صفحه اجاق برقی می شود؛ که از طریق یک سری از فعل و انفعالات مغناطیسی با آهن به گرما تبدیل می شوند.

مطالب مرتبط : بهترین مارک اجاق گاز

مشعل برقی این اجاق ها، از مشعل های گازی ایمن تر هستند؛ زیرا از شعله های آتش یا گرما ی مستقیم استفاده نمی کنند. اگر ظرفی را روی آن ها بگذارید که حاوی ماده مغناطیسی نباشد، مشعل های القایی گرم نمی شوند. وسایل آشپزخانه القایی همچنین کارایی بیشتری دارند و گرمای آن ها، نسبت به انواع مشعل های دیگر سریع تر است. (وقتی که ما آزمایش کردیم، به طور متوسط در ​​6 دقیقه یک ظرف بزرگ آب به جوش آمده است).

چند نکته جانبی برای ایجاد جریان القائی در اجاق برقی وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که جنس وسایل آشپزی تان با سطوح پخت و پز کار می کنند و در تعامل است.

اجاق گاز برقی:

در این نوع اجاق گاز از یک عنصر گرمایشی استفاده می شود که یا در قسمت بالا و یا پایین اجاق قابل مشاهده است و یا اینکه مخفی است.

اجاق های دوگانه سوز

در بعضی از اجاق ها از دو نوع نیرو استفاده می شود:

  • گاز
  • برق

این اجاق های دوگانه سوز، سازنده خوبی برای افرادی است که می خواهند گرمای مستقیم یک مشعل گاز و پخت و پز همزمان با اجاق برقی داشته باشند. با این حال، این اجاق ها بیش از میزان طبیعی یک منبع انرژی هزینه دارند.

سبک های طراحی اجاق برقی

آزاد

اجاق های برقی آزاد به گونه ای طراحی شده اند که در هر جای آشپزخانه قرار بگیرند. کنترل اجاق گازها غالباً روی صفحه پشتی قرار دارند. این مدل از اجاق های برقی، ارزان تر از مدل های اسلایدی هستند.

کشویی

این نوع از اجاق های برقی، دارای پنل پشتی نیستند. دامنه های کشویی، معمولاً به دلیل ولوم های کنترلی که در جلو اجاق قرار می گیرند، نسبت به مدل های آزاد بسیار گران هستند.

خرید اجاق برقی

نیازهای خود را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که کدامیک از مدل های اجاق برقی را بخرید. خرید اجاقی که، هیچ وقت از یکی سری از امکانات آن استفاده نمی کنید، تنها دور ریختن پول تان است.

اتصال بی سیم در اجاق گاز برقی

شرکت تایسز، قابلیت های دیگری از جمله قابلیت بی سیم، بلوتوث و ارتباطات نزدیک میدان (NFC) را در برخی از اجاق های خود فعال کرده است تا بتوانید لوازم خانگی خود را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. به عنوان مثال، شما می توانید شروع به گرم کردن اجاق خود از طریق وای فای –در فاصله ای نزدیک- گرم کنید تا زمان رسیدن به خانه پیتزا سردتان، گرم شده باشد.

تولید کنندگان همچنین برای افزودن مقداری اتوماسیون و کنترل صدا در آشپزخانه، ساخت لوازم خانگی را با محصولات خانگی هوشمند شروع کرده اند. بنابراین می توانید دستورات صوتی را برای کنترل اجاق گاز برقی خود انجام دهید. و اجاق گازهای دیواری تایسز، با ترموستات Nest Learning کار می کنند، بنابراین هنگام گرم شدن اجاق ها می توانید به طور خودکار دمای منزل خود را کاهش دهید.

فن های همرفت در اجاق برقی

فن های همرفت در قسمت پشت دیواره های اجاق ساخته شده اند. این فن ها، گرما را به درون فر هدایت می کنند تا هوای گرم به طور مساوی درون محفظه پراکنده شود و این بدان معنی است که غذای شما به طور یکنواخت پخته می شود.. اجاق های میانی حداقل دارای یک فن همرفت خواهند بود. اجاق گازهای تایسز، دارای همرفت “واقعی” یا “اروپایی” هستند. به این معنی که یک عنصر گرمایش وجود دارد که فن را محاصره می کند و هنگام دمیدن فن، هوا را گرم می کند.

حالت های ویژه پخت و پز

با افزایش قیمت اجاق گاز، خواهید دید که گزینه های بیشتری برای آشپزی وجود دارد. به عنوان مثال، اجاق های دارای فن های همرفت دارای حالت هایی برای پخت و برشته شدن همرفت خواهند بود که باعث می شود فن ها و عناصر گرمایشی فعال شوند. بعضی از اجاق گازها همچنین دارای تنظیمات آشپزی برای غذاهای خاص مانند پیتزا یا بوقلمون یا روش تهیه غذای پخار پز و پخت نان می باشند.

خرید اجاق گاز برقی | تایسز

اجاق های برقی – گازی

اجاق های مبله برقی و گازی بسته به مدل شان، می تواندکارهای بسیار زیادی را انجام دهند. بعضی از اجاق های برقی-گازی، دارای کشو مخصوص پخت هستند که به فرد امکان می دهد از محفظه فر برای کباب یا جوجه و کشوی پخت برای ظروف کوچک تر استفاده کند، بنابراین می توانید بیش از یک غذا را، همزمان با استفاده از دماهای مختلف بپزید. یک کشو گرم کننده باعث گرم نگه داشتن غذا می شود، اما برای طبخ غذا استفاده نمی شود.

پروب دما

پروب دما به دیواره اجاق گاز شما متصل می شوند و از آن ها برای نظارت بر دمای داخلی اجاق ، هنگام پخت و پز استفاده می شود. دما، روی صفحه کنترل اجاق گاز نمایش داده می شود، بنابراین لازم نیست درب را باز کنید تا ببینید پخت غذای شما در چه حالی است.

اجاق های دو کاره

اجاق گازهای برقی موجود در بعضی از مدل ها، دارای اتاقک های پخت دوگانه هستند که انعطاف پذیری اجاق های دو جداره را بدون نیاز به فضای بیشتر به شما می دهد. این اجاق ها، امکان راحتی پخت و پز همزمان در دماهای مختلف را فراهم می کنند. بعضی از اجاق گازها، مانند برند سامسونگ، دارای یک تقسیم کننده هستند که به شما امکان می دهد اجاق منفرد خود را به دو منطقه دمای منحصر به فرد تقسیم کنید که تا زمانی که تقسیم کننده وجود داشته باشد، دارای دمای جدا و زمان پخت جدا خواهند بود.

صحبت نهایی

خرید لوازم خانگی یک تجربه شخصی است. شما باید اجاق گازی را انتخاب کنید که برای شما و نیازهای شما مناسب باشد. مطمئنا موارد اضافی زیادی وجود دارد که می توانید با پرداخت پول بیشتر، انتخاب کنید. فقط بخاطر داشته باشید که تمام چیزی که شما واقعاً به آن احتیاج دارید یک اجاق گاز است که غذای شما را به طور یکنواخت طبخ می کند.