برای انتخاب بهترین برند اجاق برقی صفحه ای در بازار لوازم خانگی از میان برندهای ایرانی و خارجی می توان به برندهایی چون تایسز، آریستون، وایز، لتو، کن، مایدیا اشاره کرد.

در ادامه مطلب شما را با ویژگی های این اجاق گازها از جمله سوخت مصرفی، سایز و اندازه این اجاق ها، جنس بدنه و صفحه و … آشنا می نماییم پس با ما همراه باشید.

سایز و اندازه اجاق برقی صفحه ای

بر اساس مطالعات انجام شده اغلب اجاق برق های صفحه ای از لحاظ سایز و اندازه دارای عرض ۷۶ یا ۹۰ سانتی متر هستند اما شما می توانید به هنگام خرید اجاق برق های صفحه ای دیگری در ابعاد چون ۵۰ یا ۱۲۰ سانتی متر نیز خریداری نمایید. اکثر اجاق برق های صفحه ای دارای ۵ و ۶ شعله برای طبخ غذا می باشند.

سوخت مصرفی

المنت (یا مفتول های حرارتی) برقی گرمای سریع تری و نگه داشت گرمایی کمتری نسبت به شعله های گازی دارند. اجاق های برقی صفحه ای از یک میدان الکترومغناطیسی برخوردار هستند که مستقیماً ظرف غذا را گرم نگه می دارند.

آزمایش های انجام گرفته نشان دهنده این است که اجاق برق های صفحه ای سریع ترین اجاق های الکتریکی القایی می باشند چرا که در زمانی بین ۲ الی ۴ دقیقه ۵ تا ۶ لیتر آب سرد را به جوش می آورند.

جنس بدنه و صفحه اجاق برقی صفحه ای

از نظر ویژگی های منحصر به فرد اجاق برقی صفحه ای هر آن چه که تا کنون گفته شد اغراق نمی باشد اما این مورد را نیز باید در نظر گرفت که هر چه ویژگی های این اجاق ها بهتر و بالاتر باشد از لحاظ کمیت نیز به تبع آن قیمت بالایی خواهند داشت. به عنوان مثال شعله های به کار رفته در اجاق های برقی صفحه ای به همراه ولوم های بسیار مقاوم در برابر حرارت و گرمای زیاد باعث ایمنی و دوام بیشتر این اجاق برق های صفحه ای می شود.

خرید اجاق برقی صفحه ای | تایسز

همچنین جنس بدنه اجاق برق های صفحه ای از شیشه نشکن و ضد خش یا از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر لک و نیز قابلیت مقاومت در برابر حرارت و گرمای بسیار بالا می باشد.

قفل کودک در اجاق برق های صفحه ای

در صورتی که فرزند کوچک در خانه دارید این ویژگی منحصر به فرد موجود در اجاق برق های صفحه ای این امکان را به شما می دهد تا ولوم های اجاق برق قفل و غیر فعال و از دسترس اطفال خارج نمایید.

ذکر این نکته ضروری است که به هنگام نصب اجاق برق های صفحه ای حتماً از نصابان و متخصصان متبحر در این حرفه استفاده نمایید.

برند و مارک تجاری

به هنگام خرید اجاق برق های صفحه ای همانند سایر اجاق گازها به برند و مارک تجاری، علامت استاندارد، گارانتی و خدمات پس از فروش و دیگر خدمات آن توجه لازم را داشته باشید.

در ادامه به بررسی تفاوت های اجاق برقی صفحه ای و اجاق گازی صفحه ای برای بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات بیشتر شما عزیزان می پردازیم.

۱- مقایسه هزینه های اجاق برقی و گازی صفحه ای

هزینه اجاق گازهای صفحه ای نسبت به نوع برقی آن کمتر است. یک اجاق گاز صفحه ای هزینه ای در حدود ۳۰ درصد کمتر از اجاق برق های صفحه ای مصرف می کند.

۲- مقایسه عملکرد اجاق گازی و برقی صفحه ای

شعله های اجاق های گازی صفحه ای را می توان سریع به میزان دلخواه تغییر داد اما اجاق برق های صفحه ای این گونه نیستند و هنگامی که شما دمای آن را کم می کنید ویا آن را خاموش می نمایید حرارت آن به صورت تدریجی کم می شود. علاوه بر این اجاق برق های صفحه ای امکاناتی از قبیل برشته و بریان و سوخاری کردن اجاق گازهای صفحه ای را ندارند.

۳- مقایسه ایمنی اجاق گازهای صفحه ای و اجاق برق های صفحه ای

هنگام طبخ غذا با اجاق گازهای صفحه ای ظرف غذا مستقیماً روی شعله گاز گذاشته می شود واین امر خصوصاً در هر جا که فضا باز باشد خطر اشتعال و نشت گاز را بسیار زیاد می نماید. بنابراین در هر خانه ای که اجاق گاز و یا هر وسیله گازسوز دیگری چون پکیج و آبگرمکن و بخاری گازی وجود دارد باید به سنسور تشخیص سوختگی و آتش سوزی نیز مجهز باشد. در مقابل اجاق برق های صفحه ای از این لحاظ بسیار ایمن تر از اجاق گازهای صفحه ای می باشند.