اجاق گاز در آشپزخانه وسیله ای بسیار مهم است و بدون آن زندگی یک خانواده فلج خواهد شد. یکی از مشکلاتی که اجاق گاز ها دارند جرقه زدن مداوم فندک در هنگام روشن شدن شعله است. دلایلی که منجر به این اتفاق می شود می تواند به خاطر نوسانات جریان برق و سوختن فندک اجاق گاز باشد. مسئله دیگر وجود رطوبت در شعله فندک است.

اگر به هر طریقی آب وارد قطعات اجاق گاز مانند فندک و یا ترانس دستگاه شوند برای هشدار این موضوع سنسور های ایمنی اجاق گاز فعال می شوند و فندک مداوم جرقه خواهد زد.

شایع ترین علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز نفوذ آب از راه شست و شوی اجاق و یا سر رفتن غذا به داخل فندک است.

مطالب مرتبط : نکات ایمنی هنگام نصب اجاق گاز

انجام کار هایی مثل کشیدن پریز اجاق از برق که فندک دچار سوختگی نگردد و یا پس از اتصال، دوباره دستگاه را به برق وصل نکنید؛ زیرا که باعث ورود جریان برق به اجاق شده و آسیب هایی را به دنبال دارد. همچنین با فشار دادن مداوم فندک باعث خرابی ترانس دستگاه خواهید شد.

جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز

اگر مشعل اجاق گاز جرقه های مداوم می زند دلیل آن به خرابی الکترود جرقه زن و یا ماژول اجاق گاز بر می گردد که با عوض کردن قطعات آن، مشکل ما برطرف می شود.

در برخی اوقات به دلیل جرم گرفتگی که در مسیر بین شعله و فندک به وجود می آید برای رفع این ایراد قطعات آن را باز کرده و تمیز کنید. اگر آب به داخل جعبه فندک وارد شود ابتدا بگذارید خشک شود و بعدا قطعات را در جای خود بگذارید در زیر به نکاتی در خصوص نگه داری اجاق گاز توجه کنید.

  1. اجاق گاز را در محیط های نم دار و به خصوص نزدیک شیر آب قرار ندهید.
  2. مراقب باشید که غذا بر روی اجاق سر نرود و در این صورت آن قسمت را تمیز کنید.
  3. برای تمیز کردن صفحه و شعله اجاق گاز یک اسفنج نم دار کنید و با مواد شوینده استفاده کنید.

امید است که این مقاله مورد توجه شما خواننده گرامی قرار گرفته باشد.